ANNAS GLASSKAKA
14 portioner
3 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
2 dl socker
ca 65 g philadelphiaost
2 smulade digestivekex
smulade chokladmintkakor
Vispa grädden och smaka av med vaniljsocker. Rör äggulor, socker och ost till en jämn smet. Vispa äggvitorna till hårt skum. Klä en form med plastfolie och fördela kex och ev mintkakor. Rör ihop grädden med äggulesmeten. Tillsätt äggvitan till sist. Fyll formen med smeten och ställ i frysen 7 - 8 timmar, gärna längre.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar