GINO MED RABARBER
Gratinera rabarber med vit choklad - läckert som dessert ihop med en kula glass.
4 portioner
2 msk socker
1½ tsk majsstärkelse
250 g rabarber
100 g jordgubbar
1½ banan
100 g hallon
50 g vit choklad
Tillbehör:
½ liter vaniljglass
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda socker och majsstärkelse. Skär rabarbern i bitar och lägg dem i formar. Strö över sockermixen och vänd runt litet. Sätt in i mitten av ugnen ca 10 minuter. Ta ut och höj ugnsvärmen till 225 grader.
Skär jordgubbarna i bitar. Skiva bananen. Blanda jordgubbar, banan och hallon med rabarbern. Strö över grovt riven choklad. Gratinera i övre delen av ugnen ca 1 minut. Håll koll så att chokladen inte blir bränd. Servera med kulor av vaniljglass.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar